Hét Winkelgebied van Amsterdam-Oost
Ons verhaal begint op een historische plek in Amsterdam Oost. Het voormalige terrein waar de Oostergasfabriek pronkte. Deze specifieke plek vormt de inspirerende grond van waaruit Oostpoort is ontstaan. Hier vind je nu een uniek geheel van mensen en ondernemingen die mensen samenbrengen, vermaken en inspireren. Samen bieden zij met Oostpoort een bijzonder geheel voor alle aspecten van het stadsleven. Van drinken tot winkelen, werken tot wonen en ontspannen tot inspireren. Alles met het doel om de Amsterdammer te verbinden.
Finding the narrative
Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet. Dat is onze belangrijkste aandachtspunt rondom de marketing voor Oostpoort. Daarom leggen we niet de nadruk op wat het Winkelgebied doet (voornamelijk hoogwaardige producten en diensten aanbieden) maar waarom. Aangezien zij geloven in het samenbrengen van mensen en dat je samen meer kunt dan alleen. Dat is de reden dat Oostpoort de hotspot van Amsterdam (-Oost) is. OM dit verhaal te delen, hebben we verschillende marketing campagnes en activiteiten opgezet.
Organische content – locals laten je Oost zien
Wij willen laten zien dat Oostpoort een onmisbare spil is in Oost. Daarom volgen we locals (locals die al tientallen jaren in Oost wonen en locals die er wat korter wonen) die ons meenemen naar hun favoriete plekken in Oost. Daarnaast delen ze ook interessante verhalen over deze prachtige wijk en lichten ze toe waarom ze juist voor deze plekken kiezen!
Referrals – cadeaupakkettenactie
Het Winkelgebied kent vele, dagelijkse bezoekers. Waarom betrek je hun niet in het verspreiden van jouw verhaal? Een winactie is hiervoor uitermate geschikt. Mensen kunnen gratis meedoen samen met een vriend(in) door hun e-mailadressen achter te laten. Elke maand winnen 3 koppels het Oostpoort cadeaupakket. Een pakket ter waarde van €100,- gevuld met prachtige producten van de ondernemers in het Winkelgebied.
Offline activaties
Wij geloven in de kracht van omnichannel marketing. Het moet jouw doel zijn om je verhaal te delen met jouw doelgroep(en) op alle mogelijke, relevante plekken. Voor Oostpoort betekent dit in en rondom het Winkelgebied. Uiteraard jagen we de cadeaupakkettenactie aan in de winkels. We willen ook ervaringen opzetten in het moment. Daarom hebben we in Oostpoort verschillende dagen georganiseerd, zoals een burendag, WK voetbaldag en een Kerstdag. Voor sommige onderdelen van deze dagen moest men zich van tevoren inschrijven. Dit heeft geleid tot meer dan 2000 aanmeldingen en 10 PR-stukken in 6 maanden tijd. Hyperrelevante e-mails en online aandacht!
Waarom woorden verspillen
als we ons werk
voor zichzelf kunnen
laten spreken?