Wat is gebiedsmarketing/
citymarketing?

Bij gebiedsmarketing, ook wel omgevingscommunicatie of citymarketing, zetten we jouw gebied, stad, wijk of gebouw neer als een merk. Een merk met een verhaal, kernwaardes, rol, toon, onderscheidend vermogen en ambities. Verder worden heldere, meetbare doelen (KPI’s) opgesteld. Met deze sterke, strategische fundering treden we naar buiten en laten we jouw doelgroep kennis maken met een aantrekkelijk merk. Een plek die ergens voor staat en resoneert met jouw publiek. Een aantal voorbeelden van gebiedsmarketing zijn:

City-marketing

Door middel van marketing, zoals bepaalde social content, advertentiecampagnes, e-mailmarketing en/of een (update van) de website, wordt de perceptie van jouw stad of gemeente verbeterd. Hierdoor creër je bijvoorbeeld meer reuring, een positiever beeld en/of stimuleer je de lokale economie.

Vastgoed- communicatie

Het inregelen van alle marketing-communicatie rondom jouw vastgoed. Dit kunnen onder andere een sterk verhaal, aansprekende visuele identiteit, PR, social content, brochures en flyers zijn. Ook valt hier vaak

Omgevings- communicatie

De communicatie met alle betrokkenen/stakeholders bij een bepaald (bouw)project. De focus is het creëren van verbinding en vertrouwen. Dit begint vaak met een gebiedsanalyse, surveys en zodoende het in kaart brengen van de (wensen van) de doelgroep. Verder kun je denken aan het organiseren van informatie-avonden, e-mailcampagnes, targeted social ads en een website voor de community.

Community management

Hierbij ligt de focus op het samenbrengen van verschillende doelgroepen, zoals medewerkers, huurders, bewoners en bezoekers én het activeren van deze groepen. Een duidelijk verhaal met de nadruk op gemeenschappelijke waarden is key. Denk hierbij aan het enthousiasmeren van (het netwerk van) de huurders, de organisatie van sociale activiteiten en contentcreatie.

Wat is gebiedsmarketing/
citymarketing?

Bij gebiedsmarketing, ook wel omgevingscommunicatie of citymarketing, zetten we jouw gebied, stad, wijk of gebouw neer als een merk. Een merk met een verhaal, kernwaardes, rol, toon, onderscheidend vermogen en ambities. Verder worden heldere, meetbare doelen (KPI’s) opgesteld. Met deze sterke, strategische fundering treden we naar buiten en laten we jouw doelgroep kennis maken met een aantrekkelijk merk. Een plek die ergens voor staat en resoneert met jouw publiek. Een aantal voorbeelden van gebiedsmarketing zijn:

City-marketing

Door middel van marketing, zoals bepaalde social content, advertentiecampagnes, e-mailmarketing en/of een (update van) de website, wordt de perceptie van jouw stad of gemeente verbeterd. Hierdoor creër je bijvoorbeeld meer reuring, een positiever beeld en/of stimuleer je de lokale economie.

Vastgoed- communicatie

Het inregelen van alle marketing-communicatie rondom jouw vastgoed. Dit kunnen onder andere een sterk verhaal, aansprekende visuele identiteit, PR, social content, brochures en flyers zijn. Ook valt hier vaak

Omgevings- communicatie

De communicatie met alle betrokkenen/stakeholders bij een bepaald (bouw)project. De focus is het creëren van verbinding en vertrouwen. Dit begint vaak met een gebiedsanalyse, surveys en zodoende het in kaart brengen van de (wensen van) de doelgroep. Verder kun je denken aan het organiseren van informatie-avonden, e-mailcampagnes, targeted social ads en een website voor de community.

Download onze gratis whitepaper over gebiedsmarketing!

Hierin delen we aan de hand van relevante business cases, huidige projecten en -klanten strategieën waarmee jouw merk (meer) op de kaart wordt gezet én maak je uiteraard kennis met Brandclick en onze werkwijze.

Voorbeelden van citymarketing

Gebiedsmarketing komt in allerlei soorten en maten. Het doel is jouw gebied aantrekkelijk(er) te maken voor bewoners, bezoekers en bedrijven. Denk aan het strategisch meedenken over de positionering van jouw gebied, het neerzetten van een herkenbare huisstijl die naadloos bij jouw normen en waarden aansluit, het vinden van mogelijke inwoners en huurders, het bereiken van consumenten via contentmarketing of het verhogen van de participatie van jouw community.

Wij hebben er kaas van gegeten en ondersteunen je graag het meeste uit jouw merk te halen.

Waarom strategie en storytelling key is tot gebiedsmarketing

Het is onze kernovertuiging dat jouw succes valt of staat met het verhaal dat je uitdraagt. We streven ernaar om verhalen te creëren die resoneren met jouw doelgroep en die vanzelf beginnen te verspreiden.

Daarom ontdekken we jouw verhaal en zorgen we dat die wordt gedeeld met de juiste mensen op de meest relevante manier. Want met schreeuwen krijg je de aandacht waar je naar op zoek bent, maar zonder de juiste boodschap raak je die kwijt zodra je stopt.

Wie zijn wij en ons werkproces

Met jaren van ervaring in het beginnen en opzetten van merken, weten wat dat het verder gaat dan dingen er mooi uit laten zien. En wij zijn hier om anderen daarbij te ondersteunen.

Ons team van strategen, digitale developers, creatieve designers en content creators hebben tientallen merken geholpen jaar op jaar te groeien. De kern? Een sterk verhaal dat resoneert met jouw doelgroep!

Relevant Work
Relevant Work
Relevant Work
Relevant Work
Relevant Work
Winkelgebied Oostpoort
2022
Offline activations, Online marketing, Strategy
Offline activations, Online marketing, Strategy
A'DAM&Co.
2022
Design, Development, Marketing, Strategy
Design, Development, Marketing, Strategy
Plein '40-'45
2023
Design, Development, Marketing, Online marketing, Strategy
Design, Development, Marketing, Online marketing, Strategy

Klaar om jouw merk meer op de kaart te zetten?